Трио Сопрано

Трио Сопрано
 
Красивите и гласовити Петя, Биляна и Денислава пяха два пъти пред русенска публика за три дни
Владимира ВЕЛИНОВА, вестник "Бряг", Русе

Трио Сопрано: "Обвързани сме завинаги с музиката, която ни е споделена тръпка"


За втори път трио „Сопрано” прекара в Русе три наситени с емоции дни. Гласовитите пловдивчанки – част от голямото семейство на НФА „Българе”, имаха участие в ревю спектакъла „Моден портал” в Доходното здание, организиран от Браншовия съюз на производителите на облекла и Община Русе по време на Мартенските музикални дни. След ден пък „Сопрано” бяха част от партито по повод 20-годишния юбилей на Аптеки „Оптима”. Свободният между участията ден певиците посветиха на русенските забележителности и на срещи с приятели. Една от тях бе в редакцията на в. „Бряг”, където певиците бяха поканени от главния редактор Маргарита Трифонова и се запознаха с ежедневната дейност на екипа на „Бряг Медиа Груп”. Това бе отлична възможност и да споделят повече неща за себе си пред нашите читатели.
- Радваме се отново да ви видим и чуем в Русе. Продължавате да опознавате града...
ПЕТЯ: Преди две години, когато „Сопрано” и триото тенори „Уникалните гласове” бяхме  музикалният поздрав на продуцента на ансамбъл „Българе” Христо Димитров за 12-годишнината на нашия медиен партньор вестник „Бряг”, имахме цял свободен слънчев ден. Тогава се докоснахме до романтиката на Дунава край остров Люляка, посетихме и Басарбовския манастир. При сегашното ни идване студеното време не ни попречи да се запознаем със старинната архитектура в центъра на Русе и да запалим свещички в катедралния храм „Света Троица”.
- Наскоро имахте приятен повод за равносметка
БИЛЯНА: Да, на 26 февруари младото ни трио отпразнува своя трети рожден ден. За този неголям период можем да се похвалим с близо десетина сценични изяви пред русенска публика. Със сигурност Русе е един от най-любимите ни градове. Спокоен, красив и чист град с отлично запазена старинна архитектура, той наистина е впечатляващ. Още по-важно за нас е, че изявите ни тук определено се приемат с интерес и имаме вече свои почитатели и приятели.
- Репертоарът ви включва изпълнения от различни стилове – класика, денсмузика, евъргрийни, поппарчета, популярни руски песни и романси, като системно го обогатявате.
ДЕНИ: Да, вече имаме репертоар от близо 40 песни  и зад гърба си над 170 участия в различни градове от страната със собствената ни музикална програма или при съвместните ни изяви с ансамбъл „Българе” и трио „Уникалните гласове”.
- Разкажете ни малко повече за себе си.
БИЛЯНА: Зодия Стрелец съм, родена съм на 10 декември. Единствено дете в семейството съм. Завършила съм Гимназия с хуманитарен профил „Св. Св. Кирил и Методий” в родния си град Пловдив. Миналата година станах бакалавър в специалността „Изпълнителско изкуство – класическо пеене”, по която сега продължавам магистратура, а паралелно в задочна форма завърших бакалавърска степен по „Педагогика на обучението по музика”. В момента уча и магистратура „Графичен дизайн” задочно в Пловдивския университет. Гласът ми е спинтов сопран. От репертоара ни най- ми допадат евъргрийните и поп-парчетата. Смятам че от професионална гледна точка съм в категорията на щастливите хора, при които хобито съвпада с работата. В ангажиментите ми влиза и поддържането на сайта на триото ни. Направихме го едновременно със създаването на „Сопрано”, както и Фейсбук-страницата ни.
ДЕНИ: Аз съм зодия Везни, на 21 октомври е рожденият ми ден. Израснала съм в многолюдно семейство. Майка ми е психолог по професия, но това не й е попречило да роди и отгледа 7 деца. Имам петима братя и по-малка сестричка. Аз съм третата по възраст. От малка съм научена на труд и добре да си организирам времето. Започнах да свиря на гъдулка от първи клас. От 8 клас две години учих в музикална паралелка с поп и джаз пеене, но впоследствие разбрах, че гласът ми има други възможности и от 10 клас ме приеха в СМУ „Добрин Петков” – Пловдив, където завърших и 13 клас. Междувременно в двегодишна задочна форма завърших специалността „Мениджмънт във фризьорството и козметиката” в колеж „Омега”. Целта ми бе да мога да съм в помощ на двамата ми по-големи братя в семейния им бизнес. Реших да продължа фамилната традиция и след дипломирането две години учих задочно „Психология” в софийски филиал на Московския университет, но временно прекъснах, защото през 2006 г. в Пловдивската музикална академия откриха в редовна форма изпълнителски клас „Класическо пеене”, в който ме приеха. Миналата година завърших магистратура по специалността, а през настоящата продължавам редовно специализация в същата специалност. Гласът ми е драматичен сопран. От репертоара на „Сопрано” предпочитам класическата част.
ПЕТЯ: Аз съм зодия Рак, родена съм на 12 юли. И аз като Биляна съм завършила Хуманитарната гимназия в Пловдив, само че малко преди нея. Приеха ме редовна студентка в модерната тогава специалност „Индустриален маркетинг и мениджмънт” в пловдивския филиал на МЕИ – София. Баща ми е лекар – физиотерапевт в санаториум в Хисаря. След като завърших ІІ курс случайно се запознах с дошлата там на лечение преподавателка в Консерваторията проф. Карнобатлова-Добрева. Когато разбра, че пея в самодейни изяви, тя предложи да ме чуе. После горещо ми препоръча да се насоча професионално към пеене. Вслушах се в съвета, явих се на приемни изпити и бях приета и в Консерваторията - в специалност „Оперно пеене”. Гласът ми е лиричен сопран с колоратурни височини. Тъй като продължавах редовното си следване и в Пловдив, амбицията за „двете дини” ме принуди всеки ден да пътувам с влака между София и родния си град, балансирайки между двете си специалности. Дипломирах се като магистър в МЕИ. След завършването на бакалавърската степен в Консерваторията продължих магистратура в Пловдивската академия. Постъпих на работа в Музикалното училище в Пловдив като преподавател по оперно пеене, но след създаването на трио „Сопрано” напуснах, защото ангажиментите започнаха да си съвпадат във времето. Впуснах се и в ново предизвикателство – магистратура „Оперна режисура” в Нов български университет, където ми остава само дипломирането. Мениджърската ми специалност пък ми даде възможност наред с изброените ангажименти да поема за известно време и мениджмънта на няколко фирми. От миналата учебна година съм хонорован преподавател по практика по специалността „Класическо пеене” в Пловдивската музикална академия на студенти 4 и 5 курс.
- Разкажи ни за по-специалната ти връзка с русенската публика.
ПЕТЯ: В началото на певческата ми кариера бях поканена като гост-изпълнител в поставения на русенска сцена от режисьора Симеон Димитров мюзикъл „Алиса в страната на чудесата” от Александър Йосифов, като от 2005 до 2008 г. участвах в над 20 представления в ролята на Алиса. През февруари 2007 с операта „Вълшевната флейта” от Моцарт, постановка на НБУ, гостувах на русенска сцена с ролята на Папагена. Надявам се като част от трио „Сопрано” тепърва да имам още много срещи с ценителите на хубавата музика в Русе.
- Винаги изглеждате ефектно и определено секси. Освен за репетиции и участия, отделяте ли време за спорт - във фитнеса или сред природата?
БИЛЯНА: Ако трябва да сме честни, не спазваме диети, не ходим и на фитнес толкова често. По-скоро предпочитаме активното бягане, танците и излетите пеша сред природата.
- Обвързани ли сте в личен план?
ДЕНИ: Някои имат споделени тръпки, някои – несподелени. Вторият вариант обаче пък е полезен за фигурата! Със сигурност сме обвързани завинаги с музиката, която ни е споделена тръпка – и помежду ни, и с публиката. Иначе трио „Сопрано” нямаше как да се случи! 

Няма коментари:

Публикуване на коментар